vineri, 31 august 2007

Prima saptamana in Leiden

Nu am mai scris de vreo saptamana pe blog, asta pentru ca saptamana care a trecut a fost absolut plina si crazy. Vinerea trecuta am avut ,,Orientation day", o zi in care profesorii nostri s-au perindat ca sa ne explice cam ce ne asteapta in urmatorul an (au fost toti profesorii, inclusiv cei de la urmatoarele campusuri, din Londra, Geneva si respectiv Viena). Ni s-a facut un tur al Leidenului, ca sa stim sa ne descurcam prin orasel (tur care a fost util mai mult americanilor, care nu prea erau obisnuiti cu orasele europene).

In weekend am fost la Amsterdam cu tot grupul si...pot spune ca orasul asta a fost pentru mine o f.mare dezamagire. Mare de tot! De ce? Ei bine, da...e frumos dpdv arhitectural(desi, cu toata obiectivitatea, Leidenul ii da clasa...e o bijuterie de oras, mult mai curat si mai ingrijit), dar e destul de murdar iar lumea e...ca sa nu folosesc cuvinte prea tari si sa raman in registrul elegant ,,de cea mai joasa calitate". Ce mi-au vazut ochii pe-acolo...mai bine ma abtin. E un oras frumos de vizitat, e interesant sa te plimbi pe stradute 2-3 ore si sa te familiarizezi cu atmosfera, dar...cam atat. Nu e genul de loc in care sa-mi doresc sa revin. In nici un caz. Pot spune doar atat - am fost sa cumpar timbre si deasupra casei de marcat era agatat un mini-stand cu pliculete de seminte de cannabis, sub sloganul ,,Grow your own Cannabis". I rest my case...

Luni am avut a doua parte de ,,orientation", plus inceperea cursurilor (la primul curs am avut deja de predat un short-paper pe tema ,,The international system has changed both politically and economically from the end of the Cold War"). Si da...era doar prima zi. A doua zi am avut International Law, cu un profesor german, Volker Nehrlich (pentru fetele care citesc blogul...cuvantul cel mai potrivit este ,,papusel" :) - blond, ochi albastri, gropite in obraji,accent german, usor timid datorita faptului ca noi eram multi si nu era obisnuit cu clase asa de mari, de formatie avocat, lucreaza la International Court of Justice, in Haga. Super-destept tipul, dar tipic german, pe care cu greu il scoti din gandirea lui. Initial, la orientarea de vineri, ni se prezentasera niste sliduri in Powerpoint cu toti profesorii nostri, printre care si el (dar cu o poza in care...honestly, arata oribil). Cand a aparut la curs si toate fetele incepusera sa-si dea ochii peste cap (Americans...), una dintre colege, o fata de culoare pe nume Cynetta(care..Doamne...cat de mult seamana ca stil cu Mamma Morton din Chicago...fara nici o gluma :) ) il abordeaza frontal ,,Oh...you look much nicer than in the that atrocious picture that they had shown us on Friday"... Compliment? I'll say! :))

Din cele 2 cursuri pe care le-am avut cu el pana acum, pot spilcui urmatoarele ,,vorbe de duh", spuse involuntar, dar care ne-au facut sa-l indragim si mai tare (desi e el cam batos, dar e tip de treaba):
"I am a lawyer...that's why I always enjoy meeting normal people..."
,,Now here's a brief outline of what you will need to ENDURE for the next two months"
,,The Geneva treaty is one of the sexiest treaties, for us lawyers..."
,,A way of imposing sanctions on a country is by banning sports and culture as well... For example, the ban of rugby and football matches really put pressure on people who like these...well...these strange sports"

Celalalt profesor, de International Relations, este un sudafrican(alb, of course), Leonard Solly Suransky, un mosulet de nota 10, care a fost foarte impresionat de faptul ca eu sunt singura non-americanca din Global MA si a raspuns pozitiv la intentia mea de a-mi face teza finala la el pe o tema legata de problematica Romaniei, respectiv legat de deportarile in Baragan, o experienta prin care au trecut si bunicii si mama mea. Abia astept sa ma apuc de proiectul asta, stiu ca o sa iasa ceva grozav.

Ce am mai facut saptamana trecuta? Am iesit in oras cu colegii, am fost la Bruxelles (SUPERB-SUPERB-SUPERB-SUPERB ORAS), isi merita cu prisosinta titlul de capitala a Europei, e o minune (voi pune poze pe Flickr pt sustinerea afirmatiilor mele). In rest...am stat si am citit. Partea frumoasa este ca avem campusul situat exact intr-o zona rezidentiala linistita (Hugo de Grootstrat) si sunt f.multe banci pe malul canalelor, unde poti sta sa citesti in liniste. E o adevarata placere.

Colegii mei sunt niste haiosi, ce pot sa spun...sunt mult-mult-mult mai draguti decat mi-as fi imaginat vreodata. Deja suntem o gasca, de fapt ne spunem ,,family" :), duminica e ziua cand avem ,,family dinner" si in rest petrecem f.mult timp impreuna, uneori stam de povesti pana inspire ora 2 noaptea (cu discutii f.interesante, de la mancare la politica, discriminare, problematica globala, etc).

Iata-i si pe colegii mei:

-Afsheen - din Utah (da, statul mormon, dar el nu e mormon, sau cel putin nu pare). E o adevarata figura. E genul de om cu extraordinar de multe idei, dar cu mijloace limitate de exprimare a lor. Cand incepe Afsheen sa explice ceva...sa te feresti...ca nu stii de unde incepe si unde termina. Din cauza asta e destul de luat peste picior de catre restul colegilor, care, de cate ori incepe el sa spuna ceva (si believe me...e chiar ingrozitor de greu sa-l urmaresti vorbind), se vad zambete si cate un ,,Here goes Afsheen".
Replica lui memorabila de pana acum, livrata profului de International Law: "Plenipotentiary...now that's a great word! Ever since I first read it, I said to myself 'That's I what I wanna be - a Plenipotentiary!"

-Preethi - originara din India, dar traieste de multi ani in State. E o tipa foarte haioasa si mai ales desteapta. S-a ofensat foarte tare cand unul din profii i-a spus in gluma "Bollywood Star".

Preethi & Afsheen

-Patrick - jumatate irlandez, dar originar din Boston, e un tip de milioane. Cand e vorba de vreo gluma sau de ceva distractiv, Patrick e sufletul petrecerii. E genul de american care face cate 50 de abdomene pe zi, dimineata si seara, ca sa se mentina in forma.

Patrick

-Cynetta - dupa cum spuneam, Mama Morton din Chicago. Culmea e ca e chiar din Chicago :) Cynetta e ,,mama tuturor", exact genul de negresa pe care o vezi prin filme alergand cu facaletzul dupa sot si copii. E insa foarte haioasa si m-am imprietenit cu ea.

Cynetta

- Andy - un tip foarte simpatic si haios, dar cu preferinte de ordin sexual asupra carora majoritatea dintre noi au dubii. Eu una as vota ca e in tabara cealalta, dar oricum asta nu e relevant, atat timp cat e un tip extraordinar de amuzant. Poza asta de mai jos se poate intitula ,,Shiny" :)) El avea tricou si eu pantofi ,,shiny".

Andy & me

- Dina - jumatate italianca, tot nascuta si crescuta in US, e o tipa draguta, genul de ,,next door neighbour" american. Mai in gluma, mai in serios, baietii au poreclit-o ,,Jessie Spano"(dupa personajul din ,,Saved by the Bell".

Dina & Andy


- Jorge & Melissa - sunt impreuna, desi sunt f.diferiti. Ea e o tipa de genul ,,nu te apropia...", foarte rece si destul de cu nasul pe sus, care nu vorbeste aproape cu nimeni, in schimb el e un latin absolut, de cate ori il vezi e numai cu zambetul pe buze si spunand glume. In definitiv, cred ca se completeaza. Si..ca un fapt divers, tatal Melissei e unul dintre acei oameni pe care ii vezi prin filmele americane ,,reconstituind" Razboiul Civil (cu haine de epoca, nebarbieriti, cu pusti pe umar...da....se pare ca nu exista doar in filme) :))). M-a amuzat f.tare, n-as fi crezut ca exista cu adevarat oameni care fac asta.

- Alyssa - unguroaica la a 10-a spitza (dar foarte diluat evident, pt ca e o fata f.de treaba)

-Jane - americanca traita in Canada. E cea mai mare dintre noi ca varsta, dar e o tipa foarte dezghetata si haioasa. Poti sa vorbesti cu ea de orice
Jane(stanga) si Alyssa(dreapta) (eram toti obositi dupa Orientation Day)

- Liz - foarte simpatica si deja sunt partenera cu ea si Afsheen la un proiect, asa k o sa putem interactiona si mai mult.
Liz(stanga), Alayna si Andy


- Alayna - o fata de nota 10. Chiar daca la inceput nu eram f.apropiata de ea, am iesit intr-o zi la o pizza si ne-am imprietenit. E o fata f.de treaba si m-a impresionat situatia ei. Tatal ei a fost diagnosticat cu cancer chiar inainte ca ea sa plece...si sta cu sufletul la gura gandindu-se la starea lui. E o fata f.sensibila si sper sa fie totul bine pt ea in final.
Alayna & Me

Niciun comentariu: